Laatste dag

12 augustus 2014 - Paramaribo, Suriname

12-08-2014

Ook de laatste dag doen we niet aan relaxen. De kids mogen lekker uitslapen, wij staan om 8.00 uur op. Wij willen fort Zeelandia nog zien en de markt, anders zijn we niet in Suriname geweest. Na alle verval is fort Zeelandia een heel goed onderhouden gebouw en leuk om rond te neuzen. De markt is bijzonder, foto's maken hebben ze liever niet. Er is zoveel te zien, er ligt van alles mooi uitgestald. En veel groenten en fruit wat ik niet ken. Vis bovenop de handdoeken. De meest vreemdsoortige kruiden en medicinale drankjes. De medicijnman wil ons wel naar binnen trekken, helaas is er niet genoeg tijd meer. De markt is in een grote hal. We willen nog even boven kijken. Daar worden we de kledingkramen ingetrokken. Probeer zo'n Surinaamse verkoopster maar eens te weerstaan. Voor we weten hebben ze ons een Surinaamse handdoek en een Suriname t-shirt aangepraat. Wel leuk hoor, maar na 2 kramen vluchten we gauw weg. Nu zitten we op het vliegveld. We wachten.